Pełnoziarnista pizza z patelni

Dietetyczna pizza z patelni

Dziś chciałam się podzielić przepisem na pizzę, która nie dość, że jest bardzo szybka w wykonaniu, to z powodzeniem może znaleźć się w diecie redukcyjnej. Poprzednio proponowałam wersję niskokaloryczną na spodzie z kalafiora, przepis można znaleźć tutaj – jednak wymagała ona trochę więcej czasu na przygotowanie.

Ciasto wykonałam z trzech różnych mąk, z małym udziałem mąki pszennej. Jednak z powodzeniem można użyć tylko pełnoziarnistej mąki orkiszowej lub żytniej pełnoziarnistej. Dodatki zależą od upodobań, jednak jeśli chcesz by pizza zachowała w miarę niską kaloryczność polecam oprzeć się głównie na dodatkach warzywnych.

Pizzę można wypróbować w dowolnym czasie, bo ciasto jest gotowe w kilka chwil! Zapraszam do wypróbowania!

Składniki na jedną pizzę:

  • Mąka pełnoziarnista z orkiszu 30 g
  • Mąka żytnia, typ 2000 30 g
  • Mąka pszenna, typ 550 30 g
  • Oliwa z oliwek 10 g łyżka
  • Proszek do pieczenia szczypta
  • Sól biała szczypta
  • Passata pomidorowa 30g 3 łyżki
  • Oregano, suszone szczypta
  • Bazylia, suszona szczypta
  • Ser, Mozzarella 50 g
  • Oliwki zielone marynowane, konserwowe 20 g łyżka
  • Sałata rukola garść
  • Woda 50ml

Sposób przygotowania:

W misce wymieszać mąki, wodę, oliwę, proszek do pieczenia, sól i wyrobić rękami gładkie ciasto (jeśli będzie się kleiło można delikatnie podsypać mąką). Ciasto uformować w kulę i cienko rozwałkować podsypując blat mąką (tak by pasowało do powierzchni patelni). W międzyczasie przygotować sos zagotowując passatę z oregano i bazylią (można również dodać czosnek przeciśnięty przez praskę). Oliwki i ser pokroić na plastry. Patelnię rozgrzać i położyć na niej placek. Gdy zrumieni
się od spodu- obrócić, wierzch posmarować sosem, ułożyć składniki i przykryć pokrywką. Zdjąć z patelni gdy spód będzie lekko rumiany, a ser zacznie się topić. Na pizzy może pojawić się trochę wody- należy po zdjęciu z patelni pozwolić jej
odparować. Posypać z wierchu rukolą.

Całość ma około 530kcal, zatem może zastąpić obiad.

fit pizza

Poniżej wersja z brokułem i serem gorgonzola. Brokuł należy krótko obgotować w wodzie lub na parze. Ser gorgonzola jest trochę bardziej kaloryczny niż mozzarella, ale wystarczy go zdecydowanie mniej, ok. 30g pokruszone na wierzch.

pizza z patelni

                                                                                                                    Dietetyk mgr Adrianna Barczyńska

Jeśli chcesz być na bieżąco zapraszam na mój Fanpage.