Fit serniczki na zimno z mango i owocami leśnymi

Serniczki na zimno z mango i owocami leśnymi

Serniczek na zimno to dla mnie deser idealny, szczególnie kiedy jest z moimi ulubionymi owocami i to w wersji niskokalorycznej co oznacza, że… Można zjeść go dużo 😀

W zależności od sezonu serniczki można przygotować z różnymi owocami. Jest lato, a mi udało się donieść do domu cały koszyczek malin więc wykorzystałam je do górnej warstwy. Maliny i borówki to bogactwo antyoksydantów więc polecam wykorzystać sezon jak się da 🙂 Warstwa podstawowa jest z bardzo dojrzałym i słodkim mango dzięki czemu nie dodawałam w ogóle cukru.

Serniczki przygotowałam na chudym twarogu i jogurcie greckim, więc są bardzo dobrym źródłem białka i są sycące.

Dzięki temu, że deser jest niskotłuszczowy, lekkostrawny i nie ma dodanych cukrów może być wykorzystany w przypadku większości jednostek chorobowych.

Serniczki są błyskawiczne w przygotowaniu dlatego serdecznie polecam wypróbowanie tego przepisu 🙂

Składniki:

Mango dojrzałe 280 g sztuka
Maliny 150 g szklanka
Borówki 150 g szklanka
Ser twarogowy chudy 200 g kostka
Jogurt naturalny grecki light 3,5% tł. 150 g porcja
Żelatyna 24 g – 6 łyżeczek

Sposób przygotowania:

Mango obrać, usunąć pestkę, przełożyć do miski. 3 łyżeczki żelatyny rozpuścić w gorącej wodzie.
Zmiksować razem mango, twaróg, jogurt i żelatynę. Gotowy serek przełożyć do kokilek/miseczek. Drugą część żelatyny rozpuścić w 100ml gorącej wody i zmiksować z malinami i borówkami. Owocami polać serniczki. Odstawić do lodówki do stężenia. Z porcji wychodzi 6 serniczków, całość ma ok. 675kcal, więc jeden ma ok. 112kcal <3 Serniczki można przygotować oczywiście w większych naczyniach.

dietetyczny serniczek na zimno z mango i malinami

                                                                                                            Dietetyk mgr Adrianna Barczyńska

Jeśli chcesz umówić się na wizytę zapraszam tutaj.

Jeśli chcesz być na bieżąco zapraszam na mój Fanpage.