Dietetyczne pancakes

Puszyste pancakes z musem owocowym

Chyba każdy z nas ma czasem ochotę na jakieś super-śniadanko, szczególnie kiedy mamy trochę więcej czasu. Dlatego zapraszam do wypróbowania prostych w przygotowaniu pancakes/placuszków/naleśników – nazywajcie je jak chcecie 😉 Nie wymagają zbyt wielu składników. Jak zwykle można je wykonywać w wielu opcjach. Mogą być na przykład podane z musem jabłkowym, a wykonane z innego rodzaju mąki (choć najlepiej z pełnoziarnistej).

Składniki:

Jaja kurze całe 110 g 2 sztuki
Mąka pełnoziarnista z orkiszu 24 g 2 łyżki
Mleko spożywcze, 2% tłuszczu 30 g 3 łyżki
Maliny, mrożone 60 g 5 łyżek
Banan 120 g mała sztuka

Sposób przygotowania:

Oddzielić żółtka od białek. Białko ubić na sztywną pianę, następnie nadal miksując (na wolnych obrotach) wlać żółtko wymieszane z mlekiem i dodać przesianą przez sitko mąkę. Placki smażyć na patelni do beztłuszczowego smażenia. Banana zmiksować z malinami, polać sosem placki. Energetyczność wynosi ok. 360kcal.

dietetyczne pancakes