Buddha bowl z ciecierzycą i ryżem jaśminowym

Miska Buddhy z ciecierzycą i ryżem jaśminowym

Miska Buddhy to obiad który można skomponować z dowolnych składników. Trzeba to tylko zrobić według pewnych zasad.
W misce powinny się znajdować:
– porcja produktów zbożowych – ryż/kasza/makaron
– porcja produktów białkowych – strączki/nabiał/jajko/mięso/ryba
– warzywa – surowe lub gotowane, powinny stanowić przynajmniej połowę zawartości miski
– miska powinna zawierać również zdrowe tłuszcze – oleje/pestki/orzechy/awokado
Jak widać to danie pełnowartościowe, zgodne z piramidą zdrowego żywienia, sycące i smaczne 💚

Składniki:

Ryż jaśminowy 50 g
Szpinak 25 g garść
Ciecierzyca, konserwa 100 g
Kmin rzymski szczypta
Papryka słodka, mielona szczypta
Papryka ostra, mielona szczypta
Olej rzepakowy tłoczony na zimno 10 g 2 łyżeczki
Marchew 45 g średnia sztuka
Mango 70 g kawałek
Sezam, nasiona 5 g łyżeczka
Kapusta czerwona 50 g
Jogurt naturalny, 2% tłuszczu 60 g 3 łyżki
Koperek 4 g łyżeczka

Sposób przygotowania:

Ryż ugotować według przepisu na opakowaniu. Marchewkę obrać i pokroić w cienkie słupki wymieszać z
łyżeczką oleju i pokrojonym mango. Ciecierzycę obtoczyć w przyprawach i przesmażyć na patelni posmarowanej olejem. Kapsutę posiekać. Jogurt wymieszać z posiekanym koperkiem. W misce ułożyć umyty szpinak i przygotowane składniki. Podawać z sosem jogurtowym.

buddha bowl